Over dit onderwerp valt veel te vertellen / schrijven en velen zijn mij daarin voor gegaan. SEO draait vooral om Google en die verandert de spelregels met enige regelmaat. Momenteel draait het bij Google vooral om content, hoe meer hoe beter eigenlijk. Maar er komt iets meer bij kijken dan alleen de hoeveelheid content, alles van elkaar copieren en daar hoog mee scoren gaat niet werken. Daar heeft een bezoeker van uw site niets aan, content moet dus origineel zijn en uiteraard passend binnen het onderwerp, even snel een artikeltje plaatsen over een belangrijke voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal op mijn site wordt niet door Google als zinvol gezien en zal eerder strafpunten opleveren dan dat het bedraagt aan de waardering van mijn site. Dus dat soort dingen beter niet doen.
Ook de creatie datum speelt een rol, artikelen van een paar jaar geleden verliezen hun waarde wat ook wel logisch is. De wereld verandert, dus informatie van een paar jaar geleden kan compleet achterhaald zijn geworden. Dus regelmatig nieuwe artikelen toevoegen aan een website is zinvol. Hierbij komen ook de keywords toch weer om de hoek kijken. Het plaatsen van artikelen die niemand wil lezen is niet echt zinvol, dus is het handig om te weten wat bezoekers zoeken. Gelukkig heeft Google daar wat tools voor beschikbaar gesteld.

 

 

 

SEO is zo'n onderwerp wat vaak bij het bouwen van een website wordt overgeslagen, veel opdrachtgevers zien niet het directe belang ervan in. Vaak worden teksten aangeleverd die men zelf geweldig vind maar bijna even zo vaak totaal ongeschikt zijn.